Home / Showbiz / AFRICAWATCH CREDIBILITY UNDER SCRUTINY

AFRICAWATCH CREDIBILITY UNDER SCRUTINY

Ardent readers of Pan-African magazine, Africawatch are confused as to why the magazine has not hit the stands after it was accused of targeting the government’s flagship programme, Free Senior High School (Free SHS).

Some where in January this year, Africawatch was accused by sections of Ghanaians of plotting a deadly assault against the government via its February 2018 edition.

The magazine flatly denied any such plot and threatened to sue some newspapers it suspected were doing the bidding of government to shred the credibility of the magazine.
After the denial, readers of the magazine expected it to hit the news stands but over two weeks into the month of February, the magazine had not come out.

Readers of the magazine and political observers were expecting the publishers of the magazine, to at least to have come out to explain why the delay just like they came out to deny that they were not in anyway targeting the Akufo-Addo led government.

Not even operators of newspapers and magazines hub at Orion Cinema at Ghana’ s capital, Accra, have been alerted of the delay by the publishers of the magazine.

What is making readers jittery is the fact that they do not get any answers from vendors of newspapers and magazines in major cities as to when the magazine will be out.
It was alleged that the magazine was going to shred the government’s achievements in the educational sector in a leaked February edition.

The Executive Publisher of Africawatch is reported to be having issues with President Akufo-Addo, following a publication that the magazine did on his health at the time he was the flagbearer of the New Patriotic Party (NPP) in 2016.

Although, Akufo-Addo would not respond to the magazine, persons around him accused people around the then President John Dramani Mahama as being part of the grand scheme to make Akufo-Addo unpopular.

Mr. Steve Mallory, Publisher of the Africawatch accused persons around Akufo-Addo of acting in bad faith.
At the time, the magazine claimed it was important for the health of persons seeking the highest office of Ghana to be made public.

Mr. Mallory at the time gave vivid account of relationship with Akufo-Addo and how he had contributed towards Akufo-Addo’s political journey.

Although, the magazine is likely to hit the stands, readers are tempted to believe that the earlier report that it had targeted the Akufo-Addo led government was true.
More soon.

Source: thenewsplatformonline.com

About Kumi Kasa

Kumi Kasa
Writer, Blogger, Ceo 0247129996 Kumikasa3@gmail.com
×
You can leave us a message on Whatsapp.